Tuesday, August 25, 2009

KU RELA


Bulan berganti bulan
Tahun berganti tahun
Sinar terang yg kuharapkan
Masih diselubungi awan kelabu
Ku dah tak mampu bertahan
Sedangkan tebing batu pun terhakis dipukul ombak

Bukannya aku tak sayang
Engkau pun tahu sejauh mana kesetiaanku di sisi mu
Malangnya janji yg kau beri sekadar hiasan manis di bibir
Sedangkan aku menanti pengharapan yang kau taburkan
Akhirnya realiti menyedarkan aku
Pengharapan yang kau hulurkan hanya omongan
Sedangkan penantian ku tiada penghujung yang pasti
Berapa kali ku terluka tapi ku pendam pedihnya
Namun parut nya berbekas di lubuk hatiku
Walau senyuman menghiasi wajahku
Pedih di hati memakan jiwa hanya Dia yang tahu
Api cintaku yang marak dulu ditelan kekecewaan
Terpadamnya bara cinta ku
Kini yang tinggal hanya kekosongan....sepi

Maafkan aku
Kerna aku hanya insan biasa tidak sempurna
Walau kasihku dulu bertakhta
Tapi kini tiada lagi
Kesabaranku ada hadnya
Bagiku cukuplah setakat ini
Dari kita saling menyakiti
Biarlah segalanya berakhir di sini
Walau pahit terpaksa ku telan jua
Kerna kudratku sudah tiada lagi
Cintaku buat dirimu lenyap sama sekali
Jiwaku sepi rebah ke bumi
Maafkan aku
Ku rela pengakhirannya begini...

2 comments: