Friday, July 10, 2009

UNTUK SEKETIKA


Terleka aku di tepi jendela,
Menjenguk mentari bersinar terang,
Melayan burung berkicau girang,
Merenung bunga mekar berkembang...

Perlahan ku pejamkan mata,
Melayang aku ke tengah taman,
Kakiku bebas menapak di atas rumput hijau berembun,
Rancak langkahku mengejar rama-rama berterbangan,
Girang hatiku menari di celahan pepohon merendang,
Gema hilai tawaku memecah keheningan,
Memenuhi segenap taman indah impian ku,
Betapa kebahagiaan menerangi seluruh pelusuk jiwaku....

PRAAAAAAAAAANG!!!!

Termangu aku seketika...
Kebisingan mula menguasai segenap ruang pendengaranku...
Kekecohan mula memenuhi segenap ruang penglihatanku...
Sayangnya kini aku kembali....
Ke dunia realitiku...
Sayangnya keindahan hanya menjengahku...
Untuk seketika










2 comments:

  1. PRAAANG!
    dah cam bunyi mercun kat skola aku.
    membuatkan hari2 ceria menjadi hitam.
    haha.

    ReplyDelete
  2. ingatkan tempat aku je yang ada mercun...
    huahuahua...

    ReplyDelete